ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ବନାମ ପରୋକ୍ଷ ପ୍ରଭାବ :
ସର୍ବନିମ୍ନ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ପ୍ରଭାବ: ଭାରତରେ ଧାର୍ମିକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ବିକ୍ରି ହେଉଥିବା ସାମଗ୍ରୀ, ଯେପରିକି ମୂର୍ତ୍ତି, ପାରମ୍ପରିକ ପୋଷାକ ଏବଂ ସାଜସଜ୍ଜା ସାମଗ୍ରୀ, ମୁଖ୍ୟତଃ ଘରୋଇ ବଜାର ପାଇଁ ଉତ୍ପାଦିତ ହୋଇଥାଏ। ଭାରତୀୟ ସାମଗ୍ରୀ ଉପରେ ଆମେରିକା ଦ୍ୱାରା ଲାଗୁ ହୋଇଥିବା ଶୁଳ୍କ ଭାରତରେ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ଏହି ଜିନିଷଗୁଡ଼ିକର ମୂଲ୍ୟ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରେ ନାହିଁ।
କିଛି ସାମଗ୍ରୀ ଉପରେ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ପରୋକ୍ଷ ପ୍ରଭାବ: ଶୁଳ୍କ ବୃଦ୍ଧି ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଜିନିଷ କିମ୍ବା କଞ୍ଚାମାଲ ଉପରେ ଦ୍ୱିତୀୟ ପ୍ରଭାବ ପକାଇପାରେ।
ବସ୍ତ୍ର ଏବଂ ପୋଷାକ: କିଛି ଭାରତୀୟ ବସ୍ତ୍ର ରପ୍ତାନିକାରୀ, ବିଶେଷକରି ଆମେରିକାର ଅର୍ଡର ଉପରେ ବହୁଳ ଭାବରେ ନିର୍ଭରଶୀଳ MSME, ବାତିଲକରଣ ଏବଂ ଅର୍ଡର ବିଳମ୍ବର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି। ଯଦି ଏହି
ରପ୍ତାନିକାରୀମାନେ ସେମାନଙ୍କର ଷ୍ଟକ୍ ଅଫଲୋଡ୍ କରିବାକୁ ଅସମର୍ଥ ହୁଅନ୍ତି, ତେବେ ସେମାନେ ଏହାକୁ ଘରୋଇ ବଜାରକୁ ପଠାଇପାରନ୍ତି, ସମ୍ଭାବ୍ୟ ଯୋଗାଣ ବୃଦ୍ଧି କରିପାରନ୍ତି।
ମଣି ଏବଂ ଅଳଙ୍କାର: ଶୁଳ୍କ ଦ୍ୱାରା ମଣି ଏବଂ ଅଳଙ୍କାର କ୍ଷେତ୍ର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ପ୍ରଭାବିତ ହୋଇଛି, ଯାହା ଫଳରେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟମାସ ଅର୍ଡର ବାତିଲ ହୋଇଛି। ଏହା ଅଳଙ୍କାର ପାଇଁ ଘରୋଇ ବଜାରକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିପାରେ, ଯାହା ଉତ୍ସବ କ୍ରୟର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଅଂଶ।
ହସ୍ତଶିଳ୍ପ ଏବଂ ସାଜସଜ୍ଜା ସାମଗ୍ରୀ: ହସ୍ତଶିଳ୍ପ ଏବଂ ସାଜସଜ୍ଜା ସାମଗ୍ରୀର ରପ୍ତାନିକାରୀ, ଯେଉଁମାନେ ସାଧାରଣତଃ ଉତ୍ସବ-ଥିମ୍ ସାମଗ୍ରୀ ଆମେରିକାକୁ ପଠାନ୍ତି, ସେମାନେ ମଧ୍ୟ ଅର୍ଡର ବ୍ୟାଘାତର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି। ଯଦି ଏହି
ରପ୍ତାନିକାରୀମାନେ ଘରୋଇ ବଜାର ଉପରେ ପୁନଃ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତି, ତେବେ ଏହା ସ୍ଥାନୀୟ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ଯୋଗାଣ ଗତିଶୀଳତାକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ
କରିପାରେ।
ସାମଗ୍ରିକ ଅର୍ଥନୈତିକ ଭାବନା :
ରପ୍ତାନିକାରୀମାନେ ସାମଗ୍ରୀକୁ ଅନ୍ୟତ୍ର ସ୍ଥାନାନ୍ତର: କିଛି ରପ୍ତାନିକାରୀ, ବିଶେଷକରି ଯେଉଁମାନେ ବୟନ, ମଣି ଏବଂ ହସ୍ତଶିଳ୍ପ ଭଳି ପ୍ରଭାବିତ କ୍ଷେତ୍ରର, ଭାରତୀୟ ଘରୋଇ ବଜାର ଉପରେ ସେମାନଙ୍କର ଧ୍ୟାନ ବୃଦ୍ଧି କରିପାରନ୍ତି। ଏହା ସ୍ଥାନୀୟ ବ୍ୟବହାର ପାଇଁ କିଛି ସାମଗ୍ରୀର ଉପଲବ୍ଧତାକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିପାରେ।
ଟଙ୍କା ମୂଲ୍ୟ ଏବଂ ମୁଦ୍ରାସ୍ଫୀତି: ବାଣିଜ୍ୟ ଯୁଦ୍ଧର ଅନିଶ୍ଚିତତା ଭାରତୀୟ ଟଙ୍କାର ମୂଲ୍ୟରେ ଉତ୍ଥାନ-ପତନକୁ ସହାୟକ ହେଉଛି। ଏକ ଦୁର୍ବଳ ଟଙ୍କା ଆମଦାନୀକୁ ଅଧିକ ମହଙ୍ଗା କରିପାରେ, ଯଦିଓ ଘରୋଇ ଉତ୍ପାଦନ ଉପରେ ଏହାର ପ୍ରଭାବ ଜଟିଳ ଏବଂ ଅନେକ କାରଣ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ। ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ବିଶ୍ଳେଷକମାନେ ବିଶ୍ୱାସ କରନ୍ତି ଯେ ଶୁଳ୍କ ଭାରତର ସାମଗ୍ରିକ GDP ଉପରେ ସର୍ବନିମ୍ନ ପ୍ରଭାବ ପକାଇବ।
ବ୍ୟୟ ଉପରେ ପ୍ରଭାବ: ଅର୍ଥନୈତିକ ଅନିଶ୍ଚିତତା ଏବଂ ଦୁର୍ବଳ ଟଙ୍କା, ତତ୍ତ୍ୱଗତ ଭାବରେ, ଗ୍ରାହକ ଭାବନା ଏବଂ ଖର୍ଚ୍ଚକୁ ପ୍ରଭାବିତ
କରିପାରେ, କିନ୍ତୁ ଏହା ଏକ ପରୋକ୍ଷ ପ୍ରଭାବ। ଅଧିକାଂଶ
କ୍ଷେତ୍ରରେ, ପାର୍ବଣ ଋତୁର ବିକ୍ରୟ ଭାରତ ମଧ୍ୟରେ ଆୟ
ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ଗ୍ରାହକ ବିଶ୍ୱାସ ଭଳି ଘରୋଇ କାରଣ ଦ୍ୱାରା ଚାଳିତ ହୋଇଥାଏ।
ରପ୍ତାନିକାରୀଙ୍କ ଉପରେ ପ୍ରଭାବ :
ଘରୋଇ ପୂଜା ବଜାର ଉପରେ ପ୍ରଭାବ ବହୁତ କମ ଥିବା ବେଳେ, ଭାରତୀୟ ରପ୍ତାନିକାରୀଙ୍କ ଉପରେ, ବିଶେଷକରି MSME ଗୁଡ଼ିକ ଉପରେ ଏହାର ପ୍ରଭାବ ଗୁରୁତର। ଅନେକ ବାତିଲ ଅର୍ଡର ଏବଂ ହ୍ରାସ ପାଇଥିବା ମାର୍ଜିନ ସହିତ ସଂଘର୍ଷ କରୁଛନ୍ତି, ଯାହା ସେମାନଙ୍କୁ ବିକଳ୍ପ ବଜାର ଖୋଜିବାକୁ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ବ୍ୟବସାୟ ରଣନୀତି ପୁନଃ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ କରୁଛି।
ତଥାପି, ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସାମଗ୍ରୀ ଉପରେ ପରୋକ୍ଷ, ସୂକ୍ଷ୍ମ ପ୍ରଭାବ ପଡ଼ିପାରେ।


